Wie ben ik?

Buizingen, Vlaams-Brabant, Belgium
Ik heet Hilke Vanvolsem en zit in mijn laatste jaar in het Heilig-Hart&College in Halle. Als creatieve opdracht bij mijn gelezen boek "Het Parfum" van Patrik Süskind opende ik deze blog. Leeservaringen, informatie over de auteur en een vergelijking met de film vind je op mijn blog terug. Reacties op de inhoud zijn altijd welkom. Bedankt voor de interesse.

Op zoek naar de schrijver van "Het Parfum"

Das parfum, die Geschichte eines morders werd geschreven door de Duitse schrijver Patrick Süskind. Süskind werd op 26 maart 1949 in Münsing, een plaatsje ten zuiden van München geboren. Hij studeerde geschiedenis in München en Aix-en Provence van 1968 tot 1974. In de jaren 80 werkte hij als scriptschrijver, onder meer voor de televisieseries "Kir Royal" en "Monaco Franze". Het toneelstuk "Der Kontrabass" (De Contrabas) uit 1981 was zijn eerste werk, een eenakter waarmee hij zowel in als buiten Duitsland succes oogstte. Daarna volgden de boeken: Das Parfum (1985), Die Taube (1987), Die Geschichte von Hern Sommer (1991), Drei Geschichten (1995), Rossini - oder die mörderische Frage, wer mit wem schlief (1997) en Über Liebe und Tod (2005).

Na het verschijnen van de novelle "De duif" trok Süskind zich verder terug uit de publiciteit. Hij houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan, geeft weinig interviews en leeft als een kluizenaar op het platteland van de Lanquedoc in Frankrijk.

Volgers